НПП "Росток"

Нормативно-правове забезпечення

      Діяльність науково-педагогічного проекту «Росток» регламентується наступними документами:
1. Наказом Міністерства освіти і науки України від 12.04.1996 № 116 «Про комплексний експеримент з розробки змісту, методів і педагогічних технологій програми розвитку дітей «Росток»;
2. Наказом Міністерства освіти і науки України від 05.09.2001 № 623 «Про проведення дослідно-експериментальної роботи за науково-педагогічним проектом «Росток» на базі загальноосвітніх шкіл № 50 м. Херсона, № 18 м. Миколаєва, спеціалізованої школи № 287 м. Києва»;
3. Наказом Міністерства освіти і науки України від 31.01.2005 № 62 «Про розвиток науково-педагогічного проекту «Росток» в Україні на період до 2009 року»;
4. Наказом Міністерства освіти і науки України від 31.01.2005 № 63 «Про підготовку вчителів до роботи у науково-педагогічному проекті «Росток»;
5. Наказом Міністерства освіти і науки України від 24.05.2006 № 400 «Про проведення дослідно-експериментальної роботи за науково-педагогічним проектом «Росток» на базі Бердичівської міської гуманітарної гімназії №2 Житомирської області»;
6. Наказом Міністерства освіти і науки України від 02.058.2006 № 589 «Про проведення дослідно-експериментальної роботи за науково-педагогічним проектом «Росток» на базі Харківської гімназії № 65 Харківської міської ради Харківської області»;
7. Наказом Міністерства освіти і науки України від 02.08.2006 № 590 «Про проведення дослідно-експериментальної роботи за науково-педагогічним проектом «Росток» на базі Сумської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступеня ім. Д. Турбіна Сумської області»;
8. Наказом Міністерства освіти і науки України від 10.05.2007 № 369 «Про проведення дослідно-експериментальної роботи за науково-педагогічним проектом «Росток» на базі загальноосвітнього навчального закладу – спеціалізованої школи № 17 з поглибленим вивченням математики м. Києва»;
9. Наказом Міністерства освіти і науки України від 18.03.2009 № 251 «Про розширення бази для експериментального впровадження науково-педагогічного проекту «Росток»;
10. Наказом Міністерства освіти і науки України від 19.10.2009 № 949 «Про продовження дослідно-експериментальної роботи за науково-педагогічним проектом «Росток» на період до 2014 року»;
11. Наказом Міністерства освіти і науки України від 28.12.2010 № 1303 «Про розширення бази для експериментального впровадження науково-педагогічного проекту «Росток»;
12. Наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 10.06.2011 № 567 «Про Типові навчальні плани навчальних закладів, які працюють за науково-педагогічним проектом «Росток»;
13.  Наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 06.04.2012 р. № 435 «Про затвердження Типових навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів, які працюють за науково-педагогічним проектом «Росток», на 2012/2013 навчальний рік».
 Рішення Вченої ради Інституту інноваційних технологій і змісту освіти від 07 вересня 2011 р. Протокол №7



   Дослідно-експериментальна робота з модернізації змісту, технологій та методів навчання і виховання дітей за науково-педагогічним проектом "Росток” проводиться відповідно до наказів Міністерства освіти і науки України від 31.01.2005р. №62 "Про розвиток науково-педагогічного проекту "Росток” в Україні”, від 31.01.2005р №63 "Про підготовку вчителів до роботи у науково-педагогічному проекті "Росток” і від 05.06.2006 №430 "Про затвердження типових навчальних планів для навчальних закладів, які працюють за науково-педагогічним проектом "Росток”.
ПРОГРАМА розвитку науково-педагогічного проекту "Росток"
    Головна мета освіти на сучасному етапі – створення умов для розвитку і самореалізації кожної особистості, формування покоління, здатного навчатися протягом усього життя. Цьому мають сприяти пошуки нових педагогічних технологій, створення такого освітнього середовища, яке дало б змогу виявити здібності, нахили конкретної індивідуальності, забезпечувало б потреби і можливості кожного школяра, сприяло б формуванню дитини, яка здатна бути суб'єктом розвитку своїх здібностей. Серед таких педагогічних технологій і є Всеукраїнський проект "Програма розвитку дітей "Росток".

Мета проекту:
– створення необхідних соціальних, психологічних, педагогічних умов для всебічного розвитку творчого потенціалу учнів, на основі гуманізації, інтеграції, екологізації змісту освіти;
– становлення духовної культури особистості в процесі формування цілісної картини світу та уявлення про місце людини в ньому як невід'ємної частини природи;
– формування загальнолюдських цінностей в гармонії з національним самоусвідомленням, розвитку творчих здібностей відповідно до вікових особливостей.



Реалізація проекту "Росток" здійснюється за такими основними напрямами:
– інтеграція знань учнів у процесі вивчення інтегрованих курсів початкової і середньої школи;– наступність навчання під час переходу з дошкільного закладу до початкової школи і від початкової до середньої школи на основі інтеграції змісту навчання;– виховання екологічної культури школярів на засадах інтегрованого підходу до навчальної діяльності;– інтегрований підхід до формування здорового способу життя учнів;– естетичне виховання дітей на основі інтеграції предметів художньо-естетичного, гуманітарного і природничо-математичного циклів у початковій і середній школі;– профорієнтація учнів на основі комплексної діагностики їхнього розвитку в умовах профільного навчання;– особистісно-орієнтований підхід до формування творчої індивідуальності вчителя.
Алгоритм результативності дослідно-експериментальної роботи щодо впровадженнянауково-педагогічного проекту "Росток” у навчально-виховний процес закладу освіти.
1. Повна назва навчального закладу.2. Коротка історія про школу ( відомості про школу, вчителів, учнів).3. Основні напрями діяльності закладу освіти.4. Науково-методична проблема, над якою працює педагогічний колектив, шляхи ії реалізації в контексті впровадження проекту.5. Структура управління навчальним закладом. Яке місце в даній структурі відведено проекту "Росток”?6. Упровадження науково-педагогічного проекту в навчально-виховний процес школи. (У яких класах та які навчальні дисципліни викладаються за проектом "Росток” у початковій, середній та старшій школи? Навчальне та науково-методичне забезпечення. Назва, зміст, мета, завдання курсу, який викладається у закладі. Творчі напрацювання вчителів. Порівняння очікуваних результатів з отриманими).7. Моніторингові дослідження. (Показати динаміку результативності навчально-виховного процесу за 2-3 роки).8. Додатки. (Таблиці, схеми, діаграми, тести результативності дослідно-експериментальної роботи. Тематика, зміст проведених педагогічних рад, засідань методичних об’єднань з даної проблеми).9. Література10. Адреса навчального закладу. Контактні телефони. Електронна пошта.МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИН А К А Зм.Київ 19” жовтня 2009 р. № 949Про продовження дослідно-експериментальноїроботи за науково-педагогічним проектом "Росток”на період до 2014 року
  Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України «Про розвиток науково-педагогічного проекту «Росток» в Україні на період до 2009 року» від 31.01.05 року № 62 проводиться дослідно-експериментальна робота з розробки змісту, методів і педагогічних технологій навчання учнів за зазначеним проектом.
   На попередньому етапі виконання проекту "Росток” протягом 2005 - 2009 років досліджувалась проблема формування інтегрованих уявлень учнів про навколишній світ; проводилась апробація в загальноосвітніх навчальних закладах нового навчально-методичного забезпечення курсів «Математика», «Українська мова», «Навколишній світ» для початкової школи, розроблялось навчально-методичне забезпечення курсу «Навколишній світ» для 5-6 класів основної школи на засадах інтегративного та діяльнісного підходів до навчання і виховання учнів.
   З метою подальшого відпрацювання складових проекту "Росток” відповідно до Законів України "Про освіту", "Про загальну середню освіту", постанови Кабінету Міністрів України від 16.11.2000 р. № 1717 "Про перехід загальноосвітніх навчальних закладів на новий зміст, структуру і 12 – річний термін навчання" зі змінами, внесеними згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2007 року № 620, положень Національної доктрини розвитку освіти, Державної програми "Вчитель", Державного стандарту початкової загальної освіти, Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти, Концепції загальної середньої освіти 12-річної школи та інших нормативно-правових документів та на виконання рішення Вченої ради Інституту інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки України від 27.05.2009 року "Про подальший розвиток науково-педагогічного проекту "Росток” у системі загальної середньої освіти на період до 2014 року”,
н а к а з у ю
1. Схвалити роботу наукового колективу з виконання завдань науково-педагогічного проекту "Росток”. Доповідну записку взяти до відома (додаток 1)
2. Відповідно до рішення Вченої ради Інституту інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки України від 27.05.2009 року "Про подальший розвиток науково-педагогічного проекту "Росток” у системі загальної середньої освіти на період до 2014 року” (додаток 2) затвердити
Програму дослідно-експериментальної роботи за проектом „Росток” на період до 2014 р. (додаток 3).
3. Дозволити використання в загальноосвітніх навчальних закладах України навчально-методичного забезпечення, яке має відповідні грифи Міністерства освіти і науки України, а саме: навчальних курсів «Математика», «Навколишній світ», «Українська мова» для 1 – 4 класів початкової школи, курсу «Навколишній світ» для 5 – 6 класів основної школи.
4. Продовжити розроблення та апробацію у загальноосвітніх навчальних закладах, які працюють за проектом "Росток”, навчально-методичного забезпечення для основної і старшої школи: програм, підручників, методичних посібників.
5.Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти (Єресько О.В.), Інституту інноваційних технологій і змісту освіти (Удод О.А.):
5.1.Щорічно заслуховувати звіт про результати дослідно-експериментальної роботи за науково-педагогічним проектом "Росток”.
5.2. Надавати науково-методичну допомогу в організації та проведенні заходів щодо реалізації проекту "Росток” на період до 2014 року.
5.3. Опублікувати даний наказ в «Інформаційному збірнику Міністерства освіти і науки України» та розмістити на сайті www. mon gov. ua/gmc-se.
6. Контроль за виконанням даного наказу покласти на директора Інституту інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки України Удода О.А.
                     Міністр                                   І.О.Вакарчук

            РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА                                
1.    Наказ Міністерства Освіти України №116  від 12.04.1996р.
2.    Наказ Міністерства Освіти України №62  від 31.01.2005р.
3.    Наказ Міністерства Освіти України №63  від 31.01.2005р.
4.    Л.Г.Петерсон, М.А. Кубишева, С.Е.Мазурина, І.В.Зайцева
    Що значить «вміти вчитись».
5.    М.А.Кубишева  Реалізація технології  діяльнісного методу на уроках  різної цільової направленості.
6.    Л.Г.Петерсон, М.А.Кубишева, Т.Г.Кудряшова  Вимоги до складання плану урока за ДСДМ.
7.    Б.Г.Тютюн  Виховна робота «Росток А.В.Т.»
8.    На допомогу вчителю «Росток А.В.Т.»
9.    Програма з математики (НПП «Росток»)
10. Математика для всіх (З досвіду роботи) «Росток А.В.Т.»
11. Л.Г.Петерсон  Метод. рекомендації з математики (для    кожного класу)
12. Програма з предмету «Навколишній світ» (НПП «Росток»)
13. Т.О.Пушкарьова  Метод. Рекомендації з навколишнього світу (для кожного класу)
14.  Л.Г.Петерсон, І.Т.Липатникова  Усні вправи з математики за програмою НПП «Росток»
15. Петерсон Л.Г. « Деятельностный метод обучения АПК и ППРО»   (Москва 2007 г. )
16. Дорофеев Г.В., Чечель И.Д. « Математика для каждого: технология, дидактика, мониторинг»УМЦ “Школа 2000…” Москва 2004 г.
17. Петерсон Л.Г. Програма “Учусь учиться” Москва 2007 г.
18.  «Непрерывность образования: дидактическая система деятельностного метода»Москва 2005 г.
19. Петерсон Л.Г., Агапов Ю.В., Кубышева М.А., Петерсон В.А.  «Система и структура учебной деятельности в контексте современной методологии» Москва. УМЦ “Школа 2000…” 2000 г.

Комментариев нет:

Отправить комментарий